Tuesday, 6 December 2011

Οι Έλληνες αγοράζουν πλέον online

30% αύξηση σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN)
Σύμφωνα με την έρευνα που διεξήγαγε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) οι έλληνες στρέφονται όλο και παραπάνω στις online αγορές καθώς η αύξησή τους στο δεύτερο εξάμηνο του 2011 αγγίζει το 30%.

Παρά τις σταθεροποιητικές τάσεις το Β’ Εξάμηνο, οι συνολικές αγορές για προϊόντα και υπηρεσίες των Ελλήνων καταναλωτών διακυμάνθηκαν το 2011 στα € 1,7 δις σημειώνοντας αύξηση 30% σε σχέση με το 2010. Αυτή την στιγμή 1,5 εκ. on-line Έλληνες καταναλωτές αγοράζουν κατά μέσο όρο 15 φορές / χρόνο από το Internet, ξοδεύοντας € 1.150 / χρόνο εκ των οποίων τα 2/3 κατευθύνονται σε Ελληνικά sites. Ο αριθμός και η αξία αγορών των Ελλήνων on-line καταναλωτών είναι πλέον στους Ευρωπαϊκούς μέσους όρους.

Η ποικιλία και η πυκνότητα των on-line αγορών το 2011 αυξήθηκε σημαντικά ενώ τα best-sellers παραμένουν οι H/Y, ηλεκτρονικά είδη, εισιτήρια ταξιδιών, κρατήσεις ξενοδοχείων, είδη σπιτιού και βιβλία. Παρ’ όλα αυτά οι κατηγορίες που είχαν την μεγαλύτερη αύξηση το 2011 ήταν το έτοιμο φαγητό, καλλυντικά / προσωπική φροντίδα, κοσμήματα/ ωρολόγια, προϊόντα σούπερ μάρκετ. Υπάρχει επίσης σημαντική αύξηση χρήσης και των αγορών από τα sites ημερησίων προσφορών που για το Ά Εξάμηνο του 2011 εκπροσώπησαν πλέον το 20% των συνολικών on-line αγορών.


Ενδιαφέρον είναι και το γεγονός ότι πέρα από τις κλασικές αγορές, οι Έλληνες on-line καταναλωτές εμπλέκονται ενεργά και σε άλλες ηλεκτρονικές συναλλαγές αφού τα 2/3 πλέον εκπληρώνουν τις τραπεζικές συναλλαγές και πληρωμές λογαριασμών ηλεκτρονικά. Επίσης 1/3 προσπαθεί να διαχειρισθεί ηλεκτρονικά θέματα ενοικίασης και αγοράς / πώλησης ακινήτων, ενώ πολύ ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι νέες τάσεις όπου 1/4 πλέον προσπαθεί να βρει ασφάλειες μέσω του Internet ενώ τα ίδια ποσοστά on-line καταναλωτών παίζουν ηλεκτρονικά τυχερά παιχνίδια και στοιχήματα.

 Η ωριμότητα πλέον των on-line Ελλήνων καταναλωτών διαφαίνεται και από το γεγονός ότι οι βασικοί πλέον παράγοντες εμπιστοσύνης για αγορές από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι η εξυπηρέτηση όταν αγοράζουν και μετά (59%), οι ξεκάθαροι όροι χρήσης (59%), ενώ η ευχρηστία / καλοσχεδιασμένο siteαπό την πρώτη θέση το 2010 είναι στην Τρίτη (με 50%). Ενδιαφέροντες παράγοντες είναι “καλές κριτικές σε blogs / forums” (38%) και “πιστοποίηση από ανεξάρτητο φορέα” (37%). Παρ’ όλα αυτά παραμένει ισχυρή η διάθεση για χαμηλές τιμές, αφού το 25% θα αγόραζε από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα ακόμα και αν δεν κάλυπτε κάποια από τα παραπάνω κριτήρια αν είχε χαμηλές τιμές και καλές προσφορές.

Οι βασικοί λόγοι για μια αγορά on-line των Ελλήνων χρηστών internet είναι έλλειψη πιστωτικής κάρτας και έλλειψη εμπιστοσύνης στις ηλεκτρονικές αγορές καθώς και ο φόβος παράνομης χρήσης προσωπικών δεδομένων. Σίγουρα η εμπιστοσύνη χτίζετε σταδιακά για αυτό και η έρευνα καταγράφει ότι 1 στους 5 Έλληνες χρήστες του internet που δεν κάνουν τώρα on-line αγορές θα ξεκινήσουν να κάνουν τέτοιες αγορές μέσα στο 2012.

Περισσότερες λεπτομέρειες για την συγκεκριμένη έρευνα (επιστημονική ευθύνη του Καθ. Γ. Δουκίδη) και δύο άλλες ενδιαφέρουσες μελέτες (μια για τα social media και μια για την ηλεκτρονική τραπεζική) θα παρουσιασθούν την Τρίτη 6 Δεκεμβρίου στο ετήσιο συνέδριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (E-BusinessForum) που οργανώνει το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου) με την Ελληνική Εταιρία Διοικήσεων Επιχειρήσεων (Ελληνικό Ινστιτούτο Πληροφορικής και Επικοινωνιών). Στους επίσημους ομιλητές του Συνεδρίου περιλαμβάνονται ο Υφυπουργός Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Παντελής Τζωρτζάκης και οι Γενικοί Γραμματείς του Υπουργείου Ανάπτυξης Σ. Κομνηνός και Π. Ζαφειρόπουλος, οι οποίοι θα αναφερθούν στις πρόσφατες κυβερνητικές πρωτοβουλίες για την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου (ηλεκτρονικές προμήθειες, ηλεκτρονική τιμολόγηση).

source: lifo

No comments:

Post a Comment

Thanks for your comments!! I honestly appreciate every one of your messages. ♥

Related Posts with Thumbnails